Bagaimana nak dapatkan trafik menerusi laman sosial terutama dari Facebook?

Posted by MxDotMy | Media Terkini


As-Salam. Memang susah dan sukar sekarang ini untuk mendapatkan pengunjung ke blog anda menerusi laman sosial seperti Facebook dan Twitter. Kadangkala, penat je kita kongsi dan ping entri blog di laman sosial... kan kan? Ada masa terasa seperti buang masa lak buat kerja sebegitu sedangkan hasilnya tak begitu bagus.

Ok. Kali ini HH nak kongsikan satu petua yang mudah untuk anda umpan rakan-rakan Facebook klik pautan entri atau permalink yang anda kongsi menerusi laman Facebook. Ia nampak mudah sebab anda hanya perlu kongsi pada dinding Facebook kepunyaan anda sahaja. Tak perlu nak pergi ke satu-satu group atau pergi ke mana-mana Facebook page. Tapi kalau nak lagi banyak trafik, tak salah pun cuba buat .. hehehehe

Adakah teknik yang dikongsikan ini berjaya? Meh HH beri sedikit 'madu' teknik ini:

3 Teknik Umpan Pengunjung Laman Sosial

3 Teknik Umpan Pengunjung dari Laman Sosial

  1. Guna Perkataan Umpan

    • Apa itu perkataan umpan? Perkataan umpan ni termasuklah - Tips, Rahsia, Petua, Panduan, Trick, Trik, Pembongkaran dan sudah tentu sekali Teknik. Betul tak? Anda baca entri ini disebabkan oleh perkataan teknik yang digunakan? Inilah dia perkataan umpan.
  2. Guna Ayat Umpan

    • Dah ada perkataan, nak lagi umppphhh ...gunakan pula teknik ayat umpan. Ayat umpan ini seperti ini - 3 Tips Mendapatkan Ranking Alexa Bawah 300 atau 2 Tips Untuk Buat Pulut Panggang Lembut atau 5 Cara Pikat Gadis Bertudung Labuh.
  3. Guna Nombor

    • Seperti contoh di atas, bilangan nombor itu sedikit sebanyak buat orang ingin tahu lebih lanjut. Dari pengalaman HH, nombor lebih kecil lebih baik, sebab orang tidak mahu baca tips yang terlalu banyak dalam satu-satu masa. Jadi angka boleh jadi umpan berkesan untuk mendapatkan trafik ke blog. 

Teknik seterusnya ialah bagaimana mahu dapatkan trafik guna teknik di atas hanya dengan buat posting atau kongsi entri hanya di dinding Facebook anda sahaja. Teknik ini akan HH kongsikan kemudian, nanti banyak sangat input untuk satu entri, muntah darah pula.

Dengan tajuk entri yang mengumpan ini, akan buatkan orang yang baca tertanya-tanya, lalu akan klik pada setiap permalink atau url yang anda kongsikan di laman sosial seperti Facebook mahupun Twitter. 

Related Post